«راهبرد مشارکت»
در راستای اجرای مفاد ماده "9" تصویبنامه
شماره 112128 مورخ 28/12/1395 شورای عالی اداری موضوع حقوق شهروندی در نظام اداری
با عنوان «حق اظهارنظر آزاد و ارائه پیشنهاد در مورد تصمیمات و فرآیندهای اداری»
راهبردهای مشارکت شهروندان در تصمیمات و فرآیندهای اداری سازمان به شرح ذیل مورد
تصویب قرار گرفت.
این سازمان کلیه مقررات صادره خود را اعم از
بخشنامه ها، آییننامه ها، دستورالعملها و ضوابط اجرایی و ... را از طریق درگاه
الکترونیک خود در معرض نقد عموم قرار داده و پس از دریافت نظرات و انتقادات سازنده
مردمی، اقدام مینماید.
این سازمان در رابطه با تهیه و تدوین لوایح که
نیازمند تصویب نمایندگان مجلس یا مراجع ذیصلاح میباشد، پیش از ارسال به مدت یک
ماه از طریق درگاه الکترونیک خود در معرض نقد عموم قرار داده و پس از دریافت نظرات
و انتقادات سازنده مردمی، نسبت به اصلاح و سپس ارسال آن اقدام مینماید.
بستر لازم جهت ارائه نظرات شهروندان در خصوص کلیه
اطلاعات و اخبار سازمان در پایگاه اطلاعرسانی اداره کل فراهم میباشد. این نظرات
توسط اداره روابط عمومی جمعبندی و به مراجع ذیصلاح گزارش میگردد.
شهروندان میتوانند از طریق پست الکترونیکیpr.mzmcls@yahoo.com نظرات
خود را ارسال نمایند. نظرات واصله توسط اداره روابط عمومی جمعآوری
و در اختیار دفاتر مربوطه قرار میگیرد.
برای هر یک از خدمات سازمان نظرسنجی اختصاصی پایگاه
اطلاعرسانی تعریف و در اختیار شهروندان قرارگرفته است. مسئولیت دریافت و پاسخگویی
به نظرات دریافتی بر عهده واحد ارائهدهنده خدمت میباشد.
کلیه شهروندان میتوانند درخواستها، شکایات و
پیشنهادات خود را از طریق بخشی که تحت همین عنوان در پایگاه اطلاعرسانی سازمان
قرار دادهشده است، ارسال و کد رهگیری دریافت نمایند. درخواستهای واصله بهصورت
مکانیزه به واحدهای تخصصی ذیربط ارسال و پاسخ در سامانه درج میشود. شهروندان میتوانند
با استفاده از کد رهگیری پاسخ خود را دریافت نمایند.
مردم عزیز میتوانند از طریق شماره تلفنهای 01133393306
الی 9 (داخلی 206 – واحد رسیدگی به شکایات و 205 - روابط عمومی اداره کل) هرگونه نظر، انتقاد و یا پیشنهاد خود
را اعلام نمایند.
همچنین هم استانی های گرامی می توانند شکایات
خود را در سامانه رسیدگی به شکایات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس http://shekayat.mcls.gov.ir ثبت نمایند.