با توجه به اهمیت تقویت تعاملات درون استانی و ایجاد وحدت رویه و یکپارچگی
در فعالیت ها و انسجام بخشی بین واحدهای اجرایی دستگاههای تابعه وزارت تعاون،کار و
رفاه اجتماعی، در سطح هر یک از استانهای کشور "شورای هماهنگی تعاون, کار و رفاه
اجتماعی استان" که از این پس به اختصار
"شورای هماهنگی استان" نامیده می شود با رعایت دستورالعمل ذیل تشکیل می گردد.
الف ) اهداف تشکیل شورای هماهنگی استان :
1- ارتقاء سطح تعاملات و همکاری دستگاه های تابعه وزارتخانه در سطح استان
2- ایجاد هم افزایی و تشریک مساعی در حوزه وظایف وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی
3 - ایجاد وحدت رویه و یکپارچگی در فعالیت
ها و انسجام بخشی بین واحدهای اجرایی دستگاه های تابعه
4 - بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندیهای
مشترک دستگا ه های اجرایی درجهت تحقق اهداف وزارتخانه
ب) وظایف شورای هماهنگی استان :
1- بهره گیری از توانمندیهای اعضاء شورا درجهت ایجاد هماهنگی و انسجام بخشی
در فعالیت های محوله براساس شرح وظایف هر یک از واحدهای تابعه و سیاستگذاری های وزارت
متبوع در سطح استان
2- تعیین وظایف و تکالیف هریک از اعضاء شورا درجهت اجرای مصوبات شورا
3- ایجاد هماهنگی و برقراری تعاملات سازنده بین اعضاء شورا و واحدهای تابعه
وزارتخانه و سایر دستگاه های اجرایی و مرتبط در سطح استان
4 - پیگیری، نظارت و ارزیابی مستمر از اجرای
مصوبات شورا
5- تشکیل کارگروه های تخصصی جهت بررسی موردی برخی موضوعات مطروحه درجلسات
شورا
ج)
ترکیب
اعضاء
شورای
هماهنگی
استان :
1- مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان )رئیس شورا(
2- مدیرکل تأمین اجتماعی استان
3- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان
4- مدیرکل بهزیستی استان
5- مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان
6- مدیر امور شعب بانک رفاه کارگران استان
7-مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان
8- مدیر صندوق کارآفرینی استان
9- مدیر صندوق بازنشستگی استان
10- مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان